Thursday, March 25, 2010

Di Mana Silap Aku???


emmm..knp lah masalah aku ni x pernah nak abis...cni masalah..situ masalah....apa lg yg perlu aku wat....x abis2..kadang-kadang aku dah mcm malas nak hidup...klu boleh aku nak mati je terus...biar x de masalah lg..x de la wat masalah kat org lain sama...

knp d dunia ni manusia dilahirkan dgn berbeza-beza keadaan...kan bagus semuanya sama..semuanya senang..semuanya senyum..semuanya x da masalah....hari ke sehari aku tgk masalah aku ni samer je....x de benda lain yg dtg....bila masalah yg satu ni dah beres..masalah lain plak yg timbul....apa la nasib....

mgkin org kata aku ni happy je..org yg x de masalah..senyum n gelak je memanjang...bohong la wei!!!!!!!!!!..dalam hati ni mcm nak pecah,hancur lebur....mmg dah x de perasaan dah....hati dah keras membeku.....kadang-kadang aku tgk org lain gembira,happy,bersenang lenang....aku rasa x adil...akhirnya aku tundukkan kepala ke bawah melihat kaki aku....di mana aku silap sebenarnya

di manakah silap aku..bila aku wat kesilapan ini...ntah,aku pun x tau..2 la yg berlegar d kepala aku..dan akhirnya masalah timbul...menimpa lgi diriku

4 komen dari kamu:

AtieAbid said...

kita manusia biasa xkan lari dari masalah..
jangan salahkan takdir..
kita yang kena ubah takdir kita sendiri..

hby kena ingat, masih ramai orang lain di luar sana yang lebih bermasalah dari kita..

epalejau said...

diri akan terasa lemah kiranya kurang rasa bersyukur.

kita akan rasa lemah jika keadaan tak menyebelahi kita..

kita akan rasa lemah jika masalah datang menyapa kita..

kita rasa lemah jika sesuatu datang menyakiti kita..

kita tidak sedar, stiap masalah itulah yg mengajar kita untuk memahami erti hidup..

dan setiap rasa sakit itulah, jika kita sabar akan mengurangkan setiap dosa-dosa kecil kita..

kita akan tahu..
hanya jika kita bersyukur..
bukan dengan meletakkn takdir sebagai punca kesakitan diri sendiri.
bukan dengan melatah..

MRVIRUSXXX SYAM said...

ntah la.
ni adalah sandiwara dunia semata..
permainan kita yg sebenarnya..
kita hanya merancang,Tuhan menentukannya..
biarlah kita sedar, siapa kita sebenarnya..
biar orang lain tahu kita hanya gembira...
tapi sebenarnya adalah dusta belaka...

AtieAbid said...

kalau kita tidak hargai diri kita sendiri, sapa lagi yg mau hargai..??

Post a Comment