Friday, March 5, 2010

Apa nak jadi la.....

hahaha....dah la aku x post kan...huhu...sibuk ckit...kali ni aku nak kongsi pengalaman aku masa wat kertas projek aku...masa kat universiti dulu......tajuk kertas projek aku...heheh.."transgender"...

apa itu trangender?...transgender adalah pertukaran jantina dari lelaki kepada perempuan atau sebaliknya...tp kat malaysia ni lazimnya adalak pertukaran jantina lelaki kpd perempuan...atau kita panggil "makyah"....

time aku wat kajian ttg transgender ni, bnyk pengalaman yg aku alami....pg jumpa dgn golongan ini...wat temuramah...amik gmbr...

time aku nak jumpa dorg ni,bukanya susah pun...lebih2 lg klu kat KL..senang je...klu kat lorong Haji Taib 2 berlambak...nak yg tua ke..muda ke...amoi ke..melayu ke...siam ke...mcm2 ada...........1 malaysia la katakan..

selama 3 mlm aku pg jumpa dgn dorg..wat temuramah...aku pg brsma2 dgn lecturer n kawan aku...mana boleh pg sorg2 ooo, nanti siap kena goda...tp ada kes ni yg aku x dapat lupa....golongan ni kena serbu beb oleh pihak polis...mula2 lembut je sore dorg...skli kena kejar polis..nah!!..amik ko..sore jantan garau plak yg kluar...nak tergelak aku tgk gelagat dorg...

dorg jd mcm ni ada mcm2 sbb..di antaranya ialah pengaruh kawan, ibubapa dan diri mereka sendiri....kadang2 timbul plak rasa menyesal kat dalam diri dorg...tp apa kan daya...dah terjebak...susah kembali ke panggal jalan....

dorg ni klu bab mekup2..jgn ckp la...mengalahkan perempuan yg betul..siap tau sume jenis mekup...klu pasal jga badan...emmmmm..mantopssss!!...sekali pandang sejibik mcm ppuan betul...kawan aku siap ckp lg,"gf aku pun x cntik mcm ni"....dorg cucuk tang sana,cuk tang cni...botox la, bedah la, suntik la...mesti kamu tertanya2 kan kat mana dorg dapat duit utk menjalani pembedahan or yg lain2 2..

kebanyakkan dorg ni 'dijaga' oleh sendikit....so jgn hairan la kat mana dorg dpt duit...lgpun bnyk sugar daddy yg jaga dorg..bg makan n pakaian...janji kena layannnnnnn.....

d malaysia ni usah nak ckp la...mmg berlambak..kat mana2 tempat pun ada..x kira negeri...so, tanggungjaab kita la nak kurangkan masalah mcm ni......

renung-renungkan lah...

selamat beramal.....

3 komen dari kamu:

AtieAbid said...

jangan tergoda sudahla..ngeeeee~~~

epalejau said...

ada ati mau tergoda kah?

MRVIRUSXXX SYAM said...

huhuhu...x kot....

Post a Comment