Thursday, February 4, 2010

My Hobby (^__^)

kali ni aku nak ceritakan ttg hobi aku plak...aku ada 2 jenis hobi yg aku paling suka wat.....yg 1st ialah memancing...aku paling suka memancing..boleh dikatakan pemancing tegar...x kira susah ke,senang ke,mahal ke,murah ke, laut, sungai, empangan, lubuk, parit, lombong, kolam ..sume aku redah...sanggup berabis duit beli barang2 pancing..hehehehe...biasa la 2..huhuhuhu.

dah bnyk mcm tempat aku memancing dan tentunya dah pelbagai ikan dah aku tewaskan...dgn daya kekuatkan ikan 2 menyentap batang kail aku...fuhh!!!!!!!!!...mmg best...klu kena bg duit pun belum tentu bg joran 2 kan org lain.....pengalaman memancing yg aku x dapat lupakan time aku pg memancing ikan kelah ...kawasan tersebut merupakan kawasan pemuliharaan ikan kelah..dan tentunya klu bab memancing ni mmg lgsg x dibenarkan....tp dah pemancing tegar..kita tibai je....sorok2 pancing kat keta..malam pg mencing...org tua2 kata ikan kelah 2 ada penunggu....tp ketika kami memancing 2,,kata org2 tua 2 ternyata betul...kami di ggu oleh makluk halus..berdiri depan khemah beb mnghadap tmpat kami bakar ikan kelah 2...kecut perut semua....so skrg aku tengah mencari kawan2 yg boleh dijadikan partner dlm perjuangan aku untuk mengmbangkan hobi aku ini..

hobi aku yang kedua ialah mendaki gunung...stakat ni lebih 5 buah gunung telah aku takluki...di antaranya gunung nuang, gunung pain tree hill d bukit frezer, gunung bunga buah, gunung liang timur dan liang barat..dan twin peak....bg aku hobi ni paling best...mencabar daya tahan aku..walaupun badan aku yg agak besar ini, tapi aku dapat menyangkal semua kata2 sumbang yg mengatakan berat badan seperti aku x mampu untuk mendaki gunung...


hahaha...ni la kelab mendaki aku...yg diketuai oleh along....gmbar sebelah 2 plak time kami mendaki gunung bunga buah yg terletak d genting hingland....mmg gempak beb....so sesiapa yg mau naik gunung, boleh la join kelab kami ni......jgn risau, sume pengiring adalah yg berpengalaman....ACROSS adalah nama kelab kami...so...apa tggu lg.....

0 komen dari kamu:

Post a Comment