Thursday, April 14, 2011

Hari Seperti Biasa


selamat pagi semua...
hari ni mood kurang baik dan kurang sihat...
rupanya hati gelisah semalam sbb badan ni dah tak mampu untuk sara nyawa aku...
tp nak buat mcmana,dah terkena...redha je la..

pagi ini seperti biasa...bangun pagi seawal jam 5....tp duk guling-guling atas tilam sambil menekan kepala yg masih sakit...jam 6 baru la bangun utk solat subuh..mmg liat betul nak bangun..tapi solat kena buat,tak boleh tggal...hari ini hati bangun lambat...dia kata nak bangun pukul 8 pagi...biar la dia tido dulu..sian plak nak kacau pagi-pagi ni..

lepas solat subuh,aku bukak tv utk dgr hot fm..kat rumah tak da radio..nasib baik la 8tv ada bukak k hotfm...sambil-sambil dengar..terasa plak nak minum air panas..tp heater kat rumah aku rosak plak..emm,mcmana ek..bila tgk-tgk kat dapur,aku trpandang periuk tmpat masak meggi...nak minum punya pasal,aku masak air guna periuk tu..ala,bukan orang jugak nak minum..aku jugak nak minum...air dah mendidih,aku wat la milo...sian kat milo ni,dah nak abis dah pun....tuan empunya milo ni tak merasa lagi,aku dah abiskan..
tak pe..nanti aku ganti balik ya...

sambil menonton tv dgr hotfm,aku pun cecah biskut jacob 4 keping..hahaha..makanan diet aku ni...emm,sedap plak makan dgn milo biskut ni...tp masa tu kepala masih lagi berdenyut-denyut...bila la kepala aku ni nak baik ek...tgh sedap-sedap menikmati milo dan biskut jacob, tranggggg!!!!..kilat plak dah...hujan plak turun..dah la lebat..klu tak silap aku,td cuaca ok je..tiba-tiba hujan plak...emmm,mintak-mintak la hujan ni berhenti,
klu tak lewat la aku dtg kerja..

jam menunjukkan pukul 7.45 pgi..emmm,boleh dah ni nak kejutkan hati...cuba tel hati tp tak di answer plak..emmm...hati pg mandi kot...x pe la..baik aku streka je baju dulu...baju pe plak nak pakai hari ni...emmm,pakai simple-simple dah la...hujan pun dah brhenti...bagus-bagus...jam 8 aku kluar rumah menuju ke opis ku...emmm..sejuk je kat luar ni..kat jln raya pun banyak keta...sblum kluar rumah,niat dulu dalam hati....mintak Allah permudahkan hidup dan murahkan rezeki aku hari ini...bwk moto dgn kepala yg still sakit....
malas nak fikir panjang,yang penting sampai opis dulu.....


ps/;sesuatu yg kita miliki tak semestinya kekal bersama kita..kadang-kadang kita perlu membiarkan benda yg kita miliki itu pergi utk mendapat sesuatu yang lebih baik dan bermakna dalam hidup kita...Allah maha adil dan sayangkan semua hambanya...

0 komen dari kamu:

Post a Comment